De gemeente Amsterdam, en in het bijzonder ook mevrouw Halsema, is van plan om een erotisch centrum te vestigen aan de Europaboulevard. Als ik het goed begrijp wordt dit gebouwd binnen de lus van de afrit RAI, als je uit westelijke richting komt. Mij is niet bekend of er is voorzien in een parkeerkelder, maar dat zal wel niet. Waarschijnlijk moeten de seksueel behoeftigen parkeren bij het Amstelpark.

Perfecte tippelzone

Overigens lijkt mij die hele Europaboulevard ook perfect geschikt als tippelzone, want je kunt er fijn langzaam rondjes rijden (iedereen houdt zich aan 30 km per uur, hoewel je dáár wél 50 mag). Vanaf de RAI de hele boulevard af, aan het eind bij de Van Boshuizenstraat de rotonde rond en dan terug. Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn. Toch zou het me niet verbazen als de Europaboulevard een aanzuigende werking heeft op tippelaarsters.
Ik zag een wat vage ’artiest impression’ van het gebouw, dat meerdere verdiepingen heeft. Er is in elk geval een receptie annex informatiebalie. Ik neem aan dat je daar prijsinformatie kunt krijgen, rittenkaarten kunt kopen of kunt vragen of een specifieke sekswerker piketdienst heeft. Het zal toch niet zo zijn dat er apart toegang voor het gebouw moet worden betaald? Aan de ’artist impression’ te zien wordt het gebouw geheel doorzichtig. Interessant…
Overigens gek dat er bij die ’artist impressions’ nooit de omgeving wordt meegenomen. Met dronken toeristen, drugsdealers, bedelaars, zwervers, Roemeense accordeonisten en kotsende Engelsen. Waarschijnlijk denkt het stadsbestuur dat als je ze niet afbeeldt in de ’artist impression’, ze in het echt ook wel weg zullen blijven. Gek genoeg galoppeert er wél een paard op het fietspad (???).

Geen Kiss and Ride

Goed, ik stel mij voor: ik kom dus aangereden vanuit – laten we zeggen – Badhoevedorp. Ik neem de afslag RAI en beneden zie ik aan mijn rechterhand al het EC staan. Maar parkeren kan daar niet. Er is zelfs geen Kiss and Ride. Dus dan maar linksaf de Europaboulevard op. Even verderop zijn de parkeerterreinen van het Amstelpark. De eerste is vol, want er is net een braderie met Foodtrucks aan de gang. Dus even doorrijden naar het volgende parkeerterrein. Denk erom: betaald parkeren, behalve op zondag! Van daar af is het nog best een tippel naar het EC. Tóch een tippelzone dus eigenlijk!
Gelukkig kun je er vanaf de kinderspeeltuin in het Amstelpark ook met de fiets komen, denk ik. Tunneltje onderdoor en je bent er. Hopelijk zijn er dan fietsenrekken.

Alle dames bezet

Eenmaal aangekomen blijkt aan de infobalie dat alle aanwezige dames bezet zijn. Ik kon in de artist impression zo gauw geen wachtkamer ontdekken, maar er zal wel een lounge zijn waar je tegen woekerprijzen een drankje kunt drinken in afwachting van de wip. Zijn er volgnummers? Dat je op zo’n display kunt zien wie er aan de beurt is en naar welke kamer je moet? Of dat je zo’n piepertje meekrijgt zodat je onderwijl toch nog even bij de foodtrucks langs kunt?
Voordeel van deze locatie lijkt mij dat het op loopafstand van de RAI is. Bij een congres of beurs is voor de bezoekers daarvan dichtbij vertier. Je hoeft als bedrijf geen touringcars vol Japanners of Chinezen naar de Wallen te sleuren. Dit ontlast heel mooi de binnenstad.

Levenswerk

Het schijnt nog acht jaar te duren voordat Halsema haar levenswerk kan openen. Tot die tijd blijft ze glashard burgemeester. Dit wil ze niet missen!

In Buitenveldert, waar de Europaboulevard ligt, ziet men de komst van het EC over het algemeen niet zitten. Dat toonde stadszender AT5, die overigens vooral de opinie van oude dames liet zien. Die kun je nauwelijks belanghebbenden noemen. Bovendien doet Buitenveldert zich graag nogal deftig voor. Maar misschien dat ze van mening veranderen als de gemeente zorgt voor gratis toegang met Stadspas of Museumkaart.
Als ik mij aan een voorspelling mag wagen: dit hele project verzandt uiteindelijk in eindeloos gesteggel.

245 x, 1 va (291023)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.